کودکانی که صبحانه نمی خورند، از لحاظ تغذیه ای کمبود دارند. کمبود های آنان عبارت است از:

*.کلسیم

*.آهن

*.فیبرهای غذایی

*.ویتامین ها ، مخصوصاً ویتامین های B3 و B12.

نشان داده شده است که کودکانی که صبحانه می خورند، یادگیری بیشتری دارند و به همان نسبت فعالیت آنان نیز بیشتر می شود.

چند پیشنهاد برای خوردن صبحانه سالم:

میوه تازه به همراه نان های سبوس دار و شیر کم چرب.

نان به همراه پنیر، گوجه فرنگی و شیر کم چرب.

لوبیای پخته شده، نان و شیر و یا چای.

🗣اصول زیر را همگان رعایت کنید تا از زندگی خود لذت برید:

غذای خود را کم نمک درست کنید و از نمک در سر سفره جداً خودداری کنید.

از تمام گروه های مواد غذایی استفاده کنید از قبیل: لبنیات، سبزیجات، میوه جات، گوشت ها و کربوهیدرات ها .

اصل تنوع و تعادل را در رژیم غذایی خود رعایت کنید.

بهتر است نان های سبوس دار یا نان های سیاه مصرف کنید.

از مقدار کمی شکر و قند استفاده کنید.

مهمترین نکته، تعادل بین غذای خورده شده و ورزش می باشد. هر دوی این موارد باعث ایجاد تعادل و تناسب اندام می شود.

بهتر است برای درست رژیم گرفتن نزد پزشک خود و یا متخصص تغذیه بروید تا مطمئن شوید که تمام مواد غذایی که بدنتان احتیاج دارد، را دریافت کرده اید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با سلام

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

لطفا معادله امنیتی زیر را تکمیل کنید * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.